Wpływ pozycjonowania na wyszukiwanie witryny jest nieoceniony. Pozycjonowanie to obecnie jedno z najskuteczniejszych sposobów promocji firmy w internecie. Wymaga czasu i zaangażowania, ale efekty są pewne. Rośnie ruch na strony i rosną zyski. Pierwsze kroki w pozycjonowaniu miały miejsce wraz z rozwojem pierwszych wyszukiwarek internetowych i nie były trudne. Ewolucja wyszukiwarek wpłynęła na ewolucję pozycjonowania. Sam termin pozycjonowanie pojawił się w 2002 roku. Czym różni się współczesne pozycjonowanie od tego historycznego? I dlaczego ważne są takie frazy jak pozycjonowanie stron cena?
Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie specjalistom?
Sens zlecenia pozycjonowania specjalistom jest taki, że mają oni doświadczenie w tym, co wpływa na pozycjonowaną witrynę. Niektóre elementy, które miały znaczenie kiedyś – na przykład wiek domeny czy słowo kluczowe w nazwie domeny – dzisiaj nie są aż tak bardzo decydujące. Znacznie ważniejsze jest pierwsze słowo w nazwie. Ponadto lepsze efekty w pozycjonowaniu może dać słowo kluczowe w subdomenie, o czym może nie wszyscy wiedzą.
Co jeszcze jest ważne w SEO?
Niewielką przewagę w pozycjonowaniu może dać domena odzwierciedlająca słowo kluczowe (na przykład domena sprawdzaniepozycjiwgoogle.pl – strona o sprawdzaniu pozycji w Google). Taka domena nazywana jest domeną słów kluczowych i kiedyś była sposobem na łatwe i szybkie pozycjonowanie. Obecnie wpływ takich słów kluczowych na ranking zmniejszył się. Sugerować złą jakość strony może ponadto prywatny wpis w bazie Whois – Google może to odczytać w ten sposób: ta strona coś ukrywa. Wpis Whois powinien być zatem publiczny. Pomóc w rankingu Google w danym kraju może domena z rozszerzeniem krajowym. Istotne jest też:
-
aby w tytułach artykułów, poszczególnych stron witryny, czyli title tagach, słowo kluczowe było na początku
-
słowo kluczowe w opisie strony (tag description) – może zwiększyć CTR, czyli współczynnik kliknięć, co wpływa na wysokość pozycji w Google.
-
słowo kluczowe w tagach witryny
-
powtórzenie słowa kluczowego na stronie
-
aby artykuły były dłuższe – są lepiej odbierane przez Google jako bardziej treściwe
Pozycjonowanie stron cena, sprawdzanie pozycji Google – co jeszcze wpływa na ranking?
Na ranking Google, który możesz sprawdzić poprzez monitoring pozycji (sprawdzanie pozycji w Google) wpływa SEO, czyli działania na stronie, na przykład linkowanie wewnętrzne, semantyka indeksowania słów (doprecyzowanie znaczenia słowa), wyczerpanie tematu strony (na przykład pozycjonowanie stron cena, monitoring pozycji, optymalizacja i tym podobne tematy wyczerpujące ogólny temat pozycjonowania), szybkość wczytywania witryny, optymalizacja obrazków, aktualne treści, częstotliwość odświeżania, linkowanie do witryn o dużym rankingu oraz podobnych tematycznie. Warto też uważać, do jakichś tron się linkuje, bo jeśli witryna jest na przykład o książkach a linkujesz do witryny o bieliźnie, to Google może odczytać Twoją witrynę jako bieliźniarską. Poza tym o wartości witryny świadczą też:
-
gramatyka i ortografia
-
narzędzia wspierające witrynę, np. kalkulatory kalorii czy wspomniane już monitoringi pozycji
Współczesne agencje pozycjonujące mają często charakter interaktywny i oferują kompleksowe podejście – budowę strony od podstaw, SEO, pozycjonowanie i reklamę firmy.