Podróżni, w tym osoby z niepełnosprawnościami, mogą teraz cieszyć się większym komfortem po gruntownej przebudowie stacji kolejowej w Legnicy. Zadbano o to, aby zabytkowa hala peronowa odzyskała swój dawniej charakter, a jej funkcjonalność znacząco się poprawiła.
Prace renowacyjne wykonywano pod ścisłym nadzorem konserwatora zabytków, co gwarantuje, że prace były prowadzone zgodnie z najwyższymi standardami. Wszystko to przyczyniło się do stworzenia bardziej przyjaznej i wygodnej przestrzeni dla podróżnych, w tym dla osób z ograniczeniami ruchowymi.
Hala peronowa, będąca jednym z największych tego typu obiektów w kraju, ma 120 metrów długości, 60 metrów szerokości i 20 metrów wysokości. Jej konstrukcję odnowiono przez wypiaskowanie i nałożenie powłoki antykorozyjnej. Ponadto odbudowano świetliki i wymieniono posadzki oraz płytki ceramiczne na ścianach, dodając tym samym miejsca lekkości i uroku.
Konserwator zabytków nadzorował prace, decydując o typach materiałów użytych do renowacji oraz sposobie ich montażu. Starano się zachować oryginalną kolorystykę elementów konstrukcyjnych. Dodatkowo odrestaurowano dawne posterunki dyżurnych ruchu oraz żurawie wodne. Z uwagi na brak pełnej dokumentacji i konieczność wzmocnienia podłoża, wymagane było podjęcie dodatkowych działań.
Dzięki przebudowie, pasażerowie mają teraz dostęp do peronów za pomocą czterech wind, które mogą pomieścić nawet rowery. Dwa główne perony (nr 3 i 4) zostały podwyższone, a na każdym z nich zamontowano specjalne pasy z wypukłą nawierzchnią dla osób niedowidzących.
Całość prac pochłonęła 60 milionów złotych, które zostały sfinansowane z budżetu państwa.