Szczegóły oszustwa bankowego w Legnicy wyjaśnia lokalna policja

W Legnicy doszło do incydentu polegającego na wyłudzeniu pieniędzy, a miejscowe służby policyjne są obecnie w trakcie badania sprawy. Zdarzenie to zasługuje na uwagę, ponieważ ofiarą padł obywatel, który został wprowadzony w błąd przez osoby podające się za pracowników banku przez telefon.

Poszkodowany mężczyzna zgłosił się do Komendy Miejskiej Policji (KMP) w Legnicy, gdzie opowiedział swoją historię. W telefonicznym kontakcie z kobietą, która przekazała mu wiadomość o planowanym przelewie na jego konto bankowe, został zapytany o nazwę banku, w którym posiada konto.

Po uzyskaniu odpowiedzi na swoje pytanie, rozmówczyni zapowiedziała połączenie z konsultantem właściwego banku. Następnie człowiek, twierdzący, że jest pracownikiem banku, poinformował mężczyznę, że środki zgromadzone na jego koncie zostały zamrożone – jak mówi Anna Tersa z KMP Legnica.

Podczas rozmowy, rzekomy pracownik banku namówił mieszkańca Legnicy, aby ten wypłacił swoje oszczędności i zasilił je wpłatomatem, korzystając z zaproponowanych przez niego kodów BLIK. Ofiara oszustwa była przekonana, że te działania mają na celu ochronę jej środków, które – jak twierdził oszust – zostaną zwrócone jeszcze tego samego dnia.

Mieszkaniec Legnicy był przekonany, że podejmuje właściwe kroki do zabezpieczenia swoich pieniędzy. Oczekiwał na powrót swoich funduszy, które jednak nigdy nie powróciły. Dopiero po upływie pewnego czasu uświadomił sobie, że stał się ofiarą przestępców.